سقف انتقال وجه با شماره شبا از طریق خودپرداز

سقف انتقال وجه با شبا از طریق خودپرداز

سقف انتقال وجه با شماره شبا از طریق خودپرداز بستگی به این دارد که شما سامانه پایا را برای انتقال وجه انتخاب می‌کنید یا از سامانه ساتنا استفاده می ‌نمایید. در هر یک از این سامانه ‌ها کف و سقف تراکنش ‌های مالی متفاوت است.

انتقال وجه با شماره شبا از طریق خودپرداز

انتقال وجه از طریق دستگاه خودپرداز و با روش کارت به کارت یکی از محبوب‌ترین روش‌ ها است؛ اما به دلیل اینکه این روش دارای محدودیت سقف انتقال وجه است، بعضی از بانک ‌ها امکان استفاده از سامانه پایا و ساتنا با دستگاه‌ های خودپرداز را فراهم کرده اند. از آنجا که سامانه پایا و ساتنا با شماره شبا کار می ‌کنند، دارا بودن اطلاعاتی درباره سقف انتقال وجه با شماره شبا از طریق دستگاه ‌های خودپرداز برای همه افراد ضروری است. چون ممکن است گاهی اوقات پیش بیاید که فردی بخواهد بیشتر از ۱۰ میلیون تومان را روزانه به حساب فرد دیگری واریز کند و وقت کافی برای منتظر ماندن نداشته باشد تا بتواند در ۲۴ ساعت بعدی مبلغ‌ های بیشتری را واریز کند. به این صورت می‌ تواند خیلی ساده از طریق کارت بانکی خود و مراجعه به یک دستگاه خودپرداز، وارد بخش انتقال وجه از طریق سامانه پایا یا ساتنا شده و مبلغ مورد نظر خود را واریز نماید.

سقف انتقال وجه با شماره شبا و سامانه ساتنا

سامانه ساتنا یک سامانه پرداخت آنی است که بین دو ثانیه تا ۲۰ دقیقه زمان لازم دارد تا وجه انتقالی را به حساب مقصد واریز نماید. در این سامانه انتقال وجه که به تازگی به منوی انتقال وجه دستگاه ‌های خودپرداز در بعضی از بانک ‌ها اضافه شده، امکان انتقال وجه از ۵۰ میلیون تومان تا ۱۰۰ میلیون تومان فراهم شده است. برای انجام نقل و انتقال ‌ها از طریق شماره شبا ابتدا باید این شماره را دریافت کنید تا بتوانید از آن استفاده نمایید.

سقف انتقال وجه با شماره شبا و سامانه ساتنا

سقف انتقال وجه با شماره شبا و سامانه ساتنا

سامانه پایا نیز با شماره شبا کار می ‌کند و این امکان را فراهم می ‌آورد تا کاربران بتوانند مبالغی بیش از ۱۰ میلیون تومان را در یک ۲۴ ساعت به حساب دیگران انتقال دهند. سقف انتقال وجه با سامانه پایا کمتر از سامانه ساتنا است و به صورت آنی مبلغ انتقالی به حساب مقصد واریز نمی ‌شود. کف انتقال وجه در این سامانه هزار تومان و سقف انتقال وجه کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان است. چرخه انتقال وجه در ساعات ۳:۴۵ بامداد، ۱۰:۴۵ صبح، ۱۴:۴۵ بعد از ظهر و ۱۷:۴۵ عصر است. به همین خاطر نقل و انتقال ‌های مالی در یکی از این زمان ‌ها انجام می ‌شود و پولی که به حساب فرد دیگری انتقال داده‌اید در یکی از این ساعات به حساب واریز می ‌شود.

نکات مهم انتقال وجه با شماره شبا از طریق خودپرداز

برای انتقال پول با شماره شبا به جای اینکه از روش‌های حضوری مانند مراجعه به داخل شعب بانک استفاده کنید و در صف ‌های طولانی منتظر بمانید، می ‌توانید از طریق خودپرداز بانک‌ ها این نقل و انتقال ‌های بین بانکی را انجام دهید.

شماره شبا به کاربران اجازه می‌دهد تا از سرویس‌ های بانکی به صورت غیرحضوری استفاده کنند. خیلی اوقات امکان استفاده از شماره کارت و کارت بانکی برای جابجایی مبالغ سنگین وجود ندارد و در این مواقع بهترین راهکار استفاده از شماره شبا است.

سامانه ساتنا و پایا که از شماره شبا استفاده می ‌کنند، از طریق دستگاه‌ های خودپرداز هم کار می ‌کنند. افرادی که شماره شبا را داشته باشند، می ‌توانند با پرداخت کارمزدی کم از این دو سامانه برای نقل و انتقال‌های مالی استفاده کنند.

 برای انجام این کار کافی است شماره شبا را از سایت تبدیل کارت دریافت کنند تا بتوانند نقل و انتقال‌های مالی خود را انجام دهند. توجه داشته باشید که برای انجام عملیات بانکی با شماره شبا، باید درباره مدت زمان انتقال وجه با سامانه ساتنا و پایا اطلاعات کافی داشته باشید. همچنین بدانید که سقف انتقال وجه با سامانه پایا و ساتنا چقدر است؛ زیرا این دو سامانه با یکدیگر تفاوت ‌هایی دارند که در بخش پیش به آن ها اشاره نمودیم.

انتقال وجه با شماره شبا از طریق خودپرداز

دریافت شبا برای انتقال وجه از طریق خودپرداز

اگر به دستگاه خودپرداز مراجعه کرده‌اید و قصد انتقال وجه با شماره شبا را دارید، می‌ توانید یک استعلام از موجودی حساب دریافت کنید ريال شماره شبا حساب خود را بگیرید و سپس فرایند مورد نظر خود را انجام دهید؛ اما اگر نیازمند روش ساده‌تر و سریع‌تری هستید، می ‌توانید وارد سایت تبدیل کارت شده و از طریق وارد کردن همان شماره کارتی که در دست دارید، شماره شبا را استعلام بگیرید.

در سایت تبدیل کارت خیلی راحت می‌توانید شماره ۱۶ رقمی کارت بانکی و شماره حساب خود را به شبا تبدیل نمایید.

سخن پایانی

با توجه به اینکه کدام یک از سامانه‌ های ساتنا و پایا را انتخاب می ‌کنید، سقف انتقال وجه با شماره شبا از طریق خودپرداز متفاوت است. سقف انتقال وجه با سامانه پایا کمتر از ۱۰۰ میلیون و با سامانه ساتنا ۱۰۰ میلیون تومان است؛ بنابراین به جای روش کارت به کارت، می ‌توانید یکی از این دو سامانه را انتخاب کنید که با شماره شبا کار می‌ کنند.

3.4/5 - (8 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا