راه های تبدیل کارت به شبا در ایران

راه های تبدیل کارت به شبا

شماره شبا یکی از شناسه های پرکاربرد بانکی است که در بیشتر فعالیت های اداری مورد استفاده قرار می‌گیرد. اهمیت شماره شبا به‌قدری است که برای نقل و انتقال های مالی در داخل کشور، فعالیت های سازمانی و ثبت نام ها مورد استفاده قرار می گیرد. در این مطلب درمورد راه های تبدیل کارت به شبا صحبت می کنیم.

راه های تبدیل کارت به شبا

شماره شبا توسط بانک مرکزی به منظور ساده کردن فرآیند انتقال وجه ایجاد شد. با در نظر گرفتن اهمیت شبا، بایستی روش هایی هم برای دریافت این شناسه پرکاربرد وجود داشته باشد تا مشتریان بانک های گوناگون بتوانند با استفاده از آن ها به شناسه شبا برسند. راه های تبدیل کارت به شبا جزو روش هایی هستند که از شماره ۱۶ رقمی کارت بانکی استفاده می کنند و شماره شبا را به دست می آورند.

اگر بخواهید به صورت حضوری شماره کارت بانکی را به شماره شبا تبدیل کنید، باید حتماً به شعب شلوغ بانک مورد نظر مراجعه نموده و پس از ارائه کارت شناسایی و کارت ملی این کار را انجام دهید، اما اگر بخواهید از روش های اینترنتی برای تبدیل شماره کارت به شبا استفاده کنید، می توانید یکی از راه های زیر را انتخاب کنید.

راه های تبدیل کارت به شبا
راه های تبدیل کارت به شبا

مراجعه به سایت بانک

مراجعه به سایت اصلی هر یک از بانک هایی که به شماره شبای آن نیاز دارید، به شما این امکان را می‌دهد تا با استفاده از اطلاعات بانکی خود، شماره شبا را به دست بیاورید. البته همه بانک ها امکان تبدیل شماره کارت به شبا را ندارند و تنها در برخی از سایت های بانکی، امکان تبدیل شماره حساب به شبا فراهم شده است.

پس افرادی که فقط شماره کارت بانکی خود را داشته باشند و دسترسی به شماره حساب نداشته باشند، نمی توانند از خدمات سایت بانکی استفاده کنند. بد نیست بدانید که سایت های بانکی همیشه شلوغ هستند و منوی پیچیده‌ای دارند که کاربران را سردرگم می‌کند. به همین خاطر کمتر کسی پیدا می‌شود که بخواهد از امکانات سایت اصلی بانک استفاده کند.

تبدیل شماره کارت به شبا در سایت تبدیل کارت

سایت تبدیل کارت که نماد اعتماد الکترونیکی دارد، برای تبدیل شماره کارت به شبا بسیار مناسب است. چرا که این سایت می‌تواند در عرض مدت کوتاهی، زیر یک دقیقه، شماره شبا را محاسبه نماید. کاربرانی که در سایت تبدیل کارت ثبت نام نمایند، می توانند با پرداخت کارمزدی بسیار اندک، یعنی ۱۲۵۰ تومان، با استفاده از اطلاعات کارت بانکی خود، شماره شبا را استعلام بگیرند.

پشتیبانی سایت تبدیل کارت به صورت ۲۴ ساعته است و در صورتی که هر گونه مشکل یا سؤالی برای کاربران پیش بیاید، می‌توانند از خدمات پشتیبانی این سایت استفاده نمایند.

راه های تبدیل کارت به شبا
راه های تبدیل کارت به شبا

آموزش گام به گام استفاده از سایت تبدیل کارت

اولین کاری که شما باید برای استفاده از خدمات سایت تبدیل کارت انجام دهید این است که در این سایت ثبت نام کنید. برای ثبت نام، هر کاربر باید شماره موبایل خود را وارد کند و پس از دریافت کد تائید روی شماره موبایل، در این سایت عضو شود.

افرادی که در سایت تبدیل کارت پنل کاربری داشته باشند، می توانند به راحتی وارد سایت شده و از خدمات مورد نیاز خود بهره‌مند شوند. خدمات این سایت شامل تبدیل شماره کارت به شبا و تبدیل شماره حساب به شبا می شود.

بنابراین در صورتی که کاربر شماره حساب بانکی خود را داشته باشد، باید گزینه تبدیل حساب به شبا را انتخاب نموده و در صورتی که بخواهد از روی شماره کارت به شبا برسد، بایستی گزینه تبدیل کارت به شبا را انتخاب نماید. مراحل استفاده از خدمات سایت تبدیل کارت به شرح زیر است.

  1. ورود به سایت تبدیل کارت
  2. ثبت نام
  3. انتخاب گزینه تبدیل کارت به شبا
  4. پرداخت هزینه استعلام
  5. انتخاب گزینه دریافت شبا

توجه: دقت کنید که شماره کارت وارد شده دقیق و صحیح باشد. همچنین به اطلاعات دارنده حساب قبل از دریافت شماره شبا، دقت کنید.

راه های تبدیل کارت به شبا
راه های تبدیل کارت به شبا

مزایای شماره شبا

شماره شبا در چند سال گذشته توانسته جایگزین بسیاری از روش های انتقال پول شود. چرا که این شماره امنیت و سرعت بالایی دارد و می‌تواند مبالغ بالایی حدود ۲۰۰ میلیون تومان را به حساب دیگران واریز کند. با توجه به اینکه شماره شبا تمام اطلاعات یک حساب بانکی را در خود ذخیره کرده است، با داشتن آن نیازی به سایر اطلاعات حساب نیست. کاهش خطا هنگام انتقال وجه و بالا بودن سرعت انتقال مبالغ سنگین با کارمزد کم از جمله مزایای شماره شبا هستند.

سخن پایانی

در سایت تبدیل کارت این امکان وجود دارد که کاربران با استفاده از شماره کارت بانکی یا شماره حساب خود، بتوانند شماره شبا بگیرند. با توجه به مزایای شماره شبا و امکان نقل و انتقال های مالی سنگین با این شماره، آشنایی با روش های دریافت شبا مانند تبدیل کارت به شبا، برای همه افراد ضروری است.

  • شماره شبا چه زمانی نیاز است؟
    برای انتقال پول با بالاترین سقف ممکن و ثبت نام در سازمان های مختلف شماره شبا نیاز است.
  • آیا با شماره کارت بانکی می‌توان شبا گرفت؟
    بله امکان تبدیل شماره کارت به شبا در سایت تبدیل کارت فراهم شده است.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا