زمان واریز ساتنا و پایا چگونه تعیین می‌شود؟

زمان واریز ساتنا و پایا چگونه تعیین می شود؟

در این بلاگ از سایت دریافت شبا، قصد داریم درباره زمان واریز ساتنا و پایا صحبت کنیم. از آنجا که بسیاری از کاربران برای دریافت شماره شبا به وب سایت ما مراجعه می‌کنند، ممکن است نیاز داشته باشند درباره زمان واریز پایا و ساتنا که بر پایه شبا فعالیت می‌کنند، بیشتر بدانند.

زمان واریز ساتنا در سال ۱۴۰۲

ساعت کاری و زمان واریز ساتنا در سال جدید تغییری نکرده است. بنابراین افرادی که از این سامانه استفاده می‌کنند و پس از دریافت شماره شبا، قصد واریز و انتقال وجه به حساب دیگران را دارند، می‌توانند هر روز از شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۸ صبح نقل و انتقال‌های مالی خود را انجام دهند.

این چرخه همه روزه از ساعت ۸ تا ۱۴:۳۰ بعد از ظهر ادامه دارد. البته این زمان برای دستور پرداخت‌های بین مشتری است و پرداخت‌های بین بانکی تا ساعت ۱۵ قابل انجام هستند. زمان واریز وجه با سامانه ساتنا تقریباً فوری است و نهایتاً ۲۰ دقیقه الی ۳۰ دقیقه طول می‌کشد تا مبلغ انتقالی به حساب فرد مورد نظر واریز شود.

گاهی اوقات دیده شده که به خاطر پاسخگویی سریع بانک‌ها و بالا بودن سرعت اینترنت، پس از دو ثانیه این مبلغ به حساب مورد نظر واریز شده است. بنابراین می‌توان گفت که نام سامانه تسویه ناخالص آتی برای سامانه ساتنا مناسب است.

زمان واریز پایا در سال ۱۴۰۲

استفاده از حواله پایا برای انتقال وجه از بانکی به بانک دیگر میسر شده است و افرادی که بخواهند از این حواله ارزی استفاده کنند، بایستی حتماً شماره شبا داشته باشند تا بتوانند به واسطه آن مبالغ بالایی را به صورت انبوه به حساب چندین نفر واریز کنند.

حواله پایا به دلیل اینکه مشابه روش کارت به کارت است و مبالغی را از حسابی در یک بانک به بانک دیگر انتقال می‌دهد، طرفداران زیادی دارد. اما این دو روش با یکدیگر تفاوت دارند.

زمان واریز ساتنا و پایا چگونه تعیین می‌شود؟

دلیل این تفاوت هم زمان واریز پایا است. شما هنگامی که از روش کارت به کارت استفاده کنید، خیلی سریع و آنی مبلغ مورد نظر را به حساب مقصد واریز می‌کنید، اما اگر از سامانه پایا استفاده کنید، این پرداخت به صورت آنی صورت نمی‌گیرد و باید بر اساس چرخه‌های انتقال وجه به حساب مورد نظر واریز گردد.

به همین خاطر بهتر است اگر به دنبال یک حواله دقیق برای انتقال پول می‌گردید، روی سامانه پایا حساب نکنید. زیرا ممکن است در روزهای پایانی سال یا روزهایی که به خاطر آلودگی هوا تعطیل می‌شوند، بانک مرکزی ساعت انتقال وجه در این سامانه را تغییر دهد. به طور کلی چرخه‌های انتقال وجه با سامانه پایا به شرح زیر هستند.

  • چرخه اول: ساعت ۳:۴۵ دقیقه صبح (برای انجام تراکنش‌های شاپرکی و تصفیه تراکنش‌های غیر شاپرکی)
  •  چرخه دوم:ساعت ۹:۴۵ صبح
  • چرخه سوم: ساعت ۱۲:۴۵
  • چرخه چهارم: ساعت ۱۸:۴۵ عصر
  • چرخه پایا در روزهای جمعه و تعطیلات رسمی: یک بار در روز و در ساعت ۱۲:۴۵ است.
    توجه: برداشت این مبلغ در روز کاری بعدی و در اولین چرخه یعنی ساعت ۳:۴۵ صبح امکان پذیر است.

مزایای استفاده از سامانه ساتنا و پایا

دو سامانه ساتنا و پایا برای سرعت بخشیدن به نقل و انتقال‌های بین بانکی طراحی شده‌اند و پس از راه‌اندازی این دو سامانه افرادی که قصد انجام مبادلات بانکی انبوه و انتقال وجه با مبالغ سنگین را داشتند، دیگر دچار مشکل نمی‌شوند.

درگذشته صاحبان شرکت‌ها یا کارفرمای کارخانه‌ها برای پرداخت حقوق کارکنان خود ناچار بودند از چک‌های بانکی استفاده کنند و به بانک این اجازه را بدهند تا مبالغ مشخصی از حساب آن ها برداشت شده و به حساب کارکنان واریز شود. اما با روی کار آمدن سامانه پایا، نیازی به انجام این کارها نیست و خیلی راحت می‌توان دستور پرداخت‌های انبوه به تعداد زیاد و با مبالغ کم را با این سامانه صادر نمود. واریز و برداشت وجه از طریق سامانه پایا نیز نهایتاً ۲۴ ساعت طول می‌کشد.

زمان واریز ساتنا و پایا چگونه تعیین می‌شود؟

سامانه ساتنا هم توانسته مشکلات افرادی را برطرف کند که برای جابجا کردن مبالغ سنگین دچار دردسر می‌شدند. این افراد در گذشته حتماً باید به صورت حضوری به شعب بانک مراجعه می‌کردند یا برای انتقال مبلغ‌های سنگین یک برگه چک به صورت بین بانکی یا چک حامل ارائه می‌نمودند. اما این روزها دیگر نیازی به استفاده زیاد از دسته چک نیست. البته با توجه به اینکه گرفتن دسته چک جدید نیز یک دردسر تازه برای مشتریان بانک است، کمتر کسی پیدا می‌شود که بخواهد از چک استفاده کند.

زیرا سامانه ساتنا به مشتریان بانک‌ها اجازه می‌دهد تا خیلی راحت از طریق اینترنت بانک یا همراه بانک خود تا ۲۰۰ میلیون تومان را به حساب دیگران واریز نمایند. حتی اگر بخواهند بدون محدودیت پولی را به حساب فردی واریز کنند، به شعب بانک مراجعه نموده و تا یک میلیارد تومان را انتقال می‌دهند.

کلام پایانی

افرادی که برای دریافت شماره شبا و واریز وجه با این شماره به سایت دریافت شبا مراجعه می‌کنند، می ‌توانند پاسخ سوال‌های خود را نیز دریافت کنند. دو سامانه پایا و ساتنا برای انتقال و جابجایی وجه به شماره شبا نیاز دارند. زمان واریز وجه با سامانه پایا تقریباً ۲۴ ساعت طول می‌کشد، اما زمان واریز وجه با سامانه ساتنا، نهایتاً نیم ساعت است.

سوالات متداول

علت واریز نشدن پایا چیست؟

علت واریز نشدن پایا می‌تواند چرخه انتقال وجه در این سامانه باشد. بهتر است ۲۴ ساعت صبر کنید تا مبلغ مورد نظر به حساب شما بنشیند.

آیا پرداخت‌ های سامانه ساتنا به صورت آنی انجام می ‌شود؟

با استفاده از سامانه ساتنا بین دو ثانیه تا ۲۰ دقیقه طول می ‌کشد تا انتقال وجه انجام پذیرد.

4.3/5 - (6 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا